sneetjes brood met boter en fruit

Goede voornemens

De feestdagen zijn weer achter de rug en het nieuwe jaar is van start gegaan. Tijd voor goede voornemens.

Het nieuwe jaar is hét moment om voor veel mensen te starten met goede voornemens. Vaak hebben ze met leefstijl en voeding te maken. Denk aan minder roken, minder drinken, meer fruit eten of meer sporten. Echter zijn de goede voornemens soms maar van korte duur. Zorg er daarom voor dat je dit keer wel haalbare doelen stelt. Dieetlust geeft je graag de volgende tips:

  • Begin met kleine veranderingen, deze zijn makkelijker en langer vol te houden. Alle kleine beetjes helpen.
  • Kies niet voor een algemeen goed voornemen, maar wees specifiek in wat je wilt aanpassen. Dit maakt de kans op slagen groter.
  • Neem genoeg tijd om je goede voornemen uit te voeren. Veel veranderingen hebben tijd nodig voordat resultaat te verwachten valt. Het goede voornemen moet een plekje krijgen in je dagelijks leven. Het duurt minimaal 21 dagen om van een goed voornemen een gewoonte te maken (echter verschilt dit per persoon).
  • Plan een vast moment om je goede voornemen uit te voeren.
  • Wees aardig voor jezelf en geef jezelf ook regelmatig een complimentje of een gezonde traktatie als je het goed doet.
  • Stel anderen op de hoogte van je goede voornemens. Zo kunnen zij je stimuleren en helpen als je mogelijk dreigt af te wijken van je plan.
  • Houdt rekening met terugval, je kunt niet alles in 1x goed doen. Leer ervan en pak het positief op.
  • Schakel hulp in van anderen, je hoeft niet alles alleen te kunnen.

Start vandaag nog met je goede voornemens! De diëtist helpt je graag bij je goede voedingsvoornemens. Maak snel een afspraak via 06 – 57 98 74 52 of info@dieetlust.nl

Dieet smakelijk!